Efter den mängd av kritik som polismyndighetens ledning fått utstå tar de nu, på rikspolischefen Dan Eliassons inrådan, till extern hjälp.

Reklambyrån Åkestam Holst och feministen Kakan Hermansson har fått uppdraget att stärka polisens varumärke i våldsutsatta utanförskapsområden. En talesman för polisledningen utvecklar polisens resonemang.

Dan Eliasson tyckte att Åkestam Holst visat att de har full koll på tidsandan och kan få till kreativa kampanjer som stärker kundernas varumärke. Deras utmärkta kampanj för Audi är verkligen en fjäder i hatten för dem. Kakan Hermansson känns som en naturlig samarbetspartner för Dan. Hon och rikspolischefen delar värdegrund och har en gemensam syn på de polismän och poliskvinnor som saboterar vårt framgångsrika brottsförebyggande arbete med att kräva att vi faktiskt ska göra något.

Hur är tanken kring kampanjen?

Kakan Hermansson är ju konstnär och så vi tänkte att hon skulle få specialdesigna nya armband som vi kan dela ut i förorten. Vi tänkte låta henne få full frihet för vi vet ju att hon brinner för polisfrågor.

Vi på Aristofanes ser verkligen fram emot polisens nya kampanj. Det här kommer bli jättebra.

Comments

comments